Thursday, April 17, 2008

Enorm tur!

Jag och min gudson var ute och sprang igår kväll. Vi höll ett högt tempo och jag blev trött, men det kändes ändå skönt att jag kan hålla jämna steg med honom. Han är ju bara 16 år. Ge mig ett tag till och jag skall knäcka honom!

MEN... när vi kom hem möttes vi av en glad hund och en orolig fru som precis hade torkat bort blod på golv, tak och väggar! Walle hade blivit riven av en dum katt. Grannens katt. Grannens dumma katt som heter Sigge. Grannens dumma katt som såg till att vår katt fick njursvikt pga alla infektioner han åsamkades när de slogs. Samma dumma katt har nu rivit vår hund. Han hade preciiiiiiis missat ögat och träffade det tredje ögonlocket istället.

Vi åkte till veterinären (varför händer alla incidenter på JOURTID?), han undersökte honom och gav lokalbedövning, sprutor och droppar som var gröna. Allt detta tog 15 minuter och vi betalade 961:-. Jag tror att vi betalat nästan 10 000:- bara pga SIGGE! Han är inte så kul som han verkar... han är djävulens katt! Hmmm, eller djävulen själv? Jaja, veterinären sade i allafall att Walle hade haft en enorm tur då han hade kunnat mista synen om klon hade träffat en mm ovanför.

Så... nu skall jag prata med vår katt som fortfarande lever att han minsann får se till att bli lite tuffare och ställa krav på Sigge. Folke skall bli vår tids Che Guevara i kattform... eller nåt sånt!


Jaja... passa er för Sigge, han kan faktiskt dyka upp på en plats nära dig och då skall ni hålla barnen, djuren och er själva inomhus. Lås dörrar och ta fram ärtbössorna, JA, det räcker med ett ärtrör då han inte är en stor älg. Men farlig ändå!

4 comments:

Anonymous said...

Usch vad otäckt..Skjut katten eller råka köra över den bara/ Ingela Humlan och Kotten

Anonymous said...

Ja, visst hade det varit skönt! Grannens katt är dum och en avkomma från belsebub!

Erika said...

Ska inte Belsebub stavas med stor bokstav?

Anonymous said...

Nej, nej... belsebub är hans son! Fattar du? liten-stor?