Monday, December 15, 2008

Julstämning!



Vad är det egentligen? Att bara smaka på namnet Julstämning kan ge många härliga tankar, men samtidigt kan många få kalla kårar då deras egen erfarenhet av julen inte är den bästa! För mig är Julen den enda tiden på året som hela familjen kan vara på ett och samma ställe. Att få fira jul tillsammans är en otroligt härlig känsla... att få dela denna enda kväll med sina nära och kära går inte attjämföra med något annat! Paketen då? Jo, de är viktiga då det finns en anledning att det finns en Önskelista. Samtidigt som det är viktigt är det inte alls viktigt då det är tanken som räknas. Men att få saker som är personliga bara för MIG... det är då den riktigt sköna känslan infinner sig... att någon noga har tänkt genom vad som skulle göra mig glad eller att den där tröjan skulle Jerker passa i. Enligt många är det den ultimata julklappen, då menar jag inte en tröja utan den personliga tröjan eller boken... All exclusive and only for me!








Jag hävdar alltså att min GODA JUL kan man få genom att samla de närmaste intill sig och prata, kramas, skratta mycket, gråta om man så vill, äta mycket, dricka, öppna paket och sedan gå till en midnattsmässa för den andliga spisen.
Många anser att paket endast är för barnen... Jag köper hellre paket till vuxna då de tenderar till att uppskatta en välgenomtänkt present mer än barn då mitt barnpaket endast är ett i mängden. Om det inte handlar om paket för flera tusen förstås. Då blir detta paket för barnet mer viktigt helt plötsligt.
Jag vet inte hur många timmar under december månad som jag ligger, står, går och sitter och funderar på vad jag skall ge till min familj. Det är många timmar.
Nästa gång jag förhoppningsvis bloggar skall jag gå genom firandet av nyår!!
Må väl!

2 comments:

Anonymous said...

Trevligt, vilket år skall du gå genom nyårsfirandet?

Anonymous said...

Det blir detta år... inte dåligt dum du!